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"They named a brandy after Napoleon, they made a herring out of Bismarck,and Hitler is going to end up as a piece of cheese."

 

 

Slapstick Live: Mighty Like a Moose + The Cameraman

Mi,01.05. am Klaviert Jonas Wilfert

Sa, 04.05. am Piano Neil Brand

So 05.05. 18:30 am Klavier Neil Brand

Mighty Like a Moose [OV],
USA 1926, R: Leo McCarey mit Charley Chase, 23 Min

Brilliant mistaken identity comedy in which a husband and wife secretly change their appearance, don’t recognise each other and embark on an affair.

The Cameraman [OV],
USA Edward Sedgwick, Buster Keaton mit Buster Keaton, Marceline Day, 67 Min

Buster Keaton ist in The Cameraman auf dem Höhepunkt seiner Slapstick-Künste - dem ersten Film, den die Stummfilmlegende nach ihrer Unterschrift bei MGM drehte, und seinem letzten großen Meisterwerk.

Als letztes Werk, über das er die kreative Kontrolle behielt, ist diese clevere Farce der Höhepunkt einer außergewöhnlichen, jahrzehntelangen Karriere, die einige der innovativsten und beständigsten Komödien aller Zeiten hervorbrachte.

Keaton spielt einen unglücklichen Kameramann, der verzweifelt versucht, sowohl seinen neuen Arbeitgeber als auch seine hübsche Bürokollegin zu beeindrucken, während er im Zickzack durch Manhattan fährt, um eine gute Story zu bekommen.

Auf dem Weg dorthin geht er schwimmen (und wird dabei nass), wird in einen Chinatown-Tong-Krieg verwickelt und tut sich mit einem denkwürdigen Affen als Kumpel zusammen (der berühmten Josephine). Die wunderbar einfallsreiche Film-im-Film-Konstruktion erlaubt es Keaton, seiner Fantasie freien Lauf zu lassen, was sowohl schlaue Einblicke in die Mühen des Filmemachens als auch eine emotionale Auszahlung von entwaffnender Ergriffenheit zur Folge hat. (Criterion.com)

Buster verliebt sich in ein Mädchen, das in einem Wochenschau-Büro arbeitet, und wird selbst zum Wochenschau-Kameramann, der unwissentlich einen Aufstand in Chinatown filmt.

Übersetzt mit DeepL.com (kostenlose Version)

ENGL.

Buster Keaton is at the peak of his slapstick powers in The Cameraman—the first film that the silent-screen legend made after signing with MGM, and his last great masterpiece.

The final work over which he maintained creative control, this clever farce is the culmination of an extraordinary, decade-long run that produced some of the most innovative and enduring comedies of all time.

Keaton plays a hapless newsreel cameraman desperate to impress both his new employer and his winsome office crush as he zigzags up and down Manhattan hustling for a scoop.

Along the way, he goes for a swim (and winds up soaked), becomes embroiled in a Chinatown Tong War, and teams up with a memorable monkey sidekick (the famous Josephine). The marvelously inventive film-within-a-film setup allows Keaton’s imagination to run wild, yielding both sly insights into the travails of moviemaking and an emotional payoff of disarming poignancy. (Criterion.com)

Buster falls for a girl who works in a Newsreel office, and becomes a newsreel cameraman himself, unwittingly filming a Chinatown riot.

 

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